Info

Freelance photographer based in Oslo, Norway.

På øyafestivalen med kompaktkamera.
(Pictures taken with a pocketcamera @ the øya festival)

Store svarte bokser sender våte toner gjennom det tørre sommergresset. Musikken rister det siste av gårsdagens solkrem vekk fra ørene og kjøler ned hjernen i ren lyst. Det tørre grønne har blitt til en vannseng i mine tanker og rister sakte i bølgedaler under meg. Skylaget som var her, er borte, den blå himmelen speiler sola rett ned på naken hud som skriker tilbake i kreftangst. Jeg lar blikket flakke. Yrende hipstere svaier i musikkbrisen, men lar ikke en dråpe mørkt øl falle ned på vinterhvite knær. Tomme glass faller og treffer vannsengen. Ben løftes sakte og smidig, hendene heves og blir truffet av bølgene. De svømmer gjennom med høye hopp, dukkende bevegelser og spark som gjør gresset under brunt. De ser på hverandre, smiler av begeistring og svømmer videre gjennom folkemassen i synkron. Guttene som sitter rakrygget inntil steinruinene kniser, jenter i korte dongerishorts løper tett forbi for å rekke neste konsert.

Jeg drømmer fortsatt om den dagen jeg får lov til å gå på festival med speilrefleks;  mye fint går tapt med et flatt kamera. Så please øya.

Comments

7 Comments

Post a comment
  1. November 28, 2011

    synses du klarte deg utmerket med kompaktkamera jeg:) men skjønner frustrasjonen, hehe.

    • November 29, 2011

      Takk! Likte kameraet til sånne vidbilder, men savner litt å komme nærmere inn for å ta bilder av småting og:)

  2. Wenche #
    November 29, 2011

    Detta va bra ja 🎸 🎬

  3. December 1, 2011

    How fortunate you are to have such cool subjects! Nicely done!

  4. December 4, 2011

    Ble jo veldig bra med kompakt da, men kjenner følelsen! skulle gjerne hatt med på øya selv!
    / nei, egentlig ikke. vi har kun lært studioblits, og jeg tror nesten de går ut i fra at vi kan det fra før. noe jeg ikke kan, så;)

  5. Tim #
    December 9, 2011

    I really like the first image!

  6. December 11, 2011

    i can’t understand the text, but i love the images!

Leave a Reply

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS