Info

Freelance photographer based in Oslo, Norway.

Jeg våkner av døren, drar kaninbamsen etter meg, 
leter bak brune flasker fra den kjente butikken på hjørnet, 
de lukter verre enn verst, ingen andre enn mørket er her, 
mamma er ikke her, nummeret til bestemor er det eneste jeg kan, 
hun må ta den, hun må, det er ingen her bestemor, ingen. 
Ikke nå igjen, nå må det være nok, hun kommer kjørende i sin lange bil. 
Jeg våkner blant gamle bilder, det tar lenger tid å komme seg til skolen, 
til slutt har hun ikke tid til å kjøre meg til skolen,  
jeg tar en ferie. Faren min ringer, han er sint, jeg må ta fergen alene,
jeg forlater alt, sier aldri hade, må dra til et fremmed sted, 
vekk fra de kjente, vekk fra naboen min som låner alle pokemannkortene mine,
vekk fra det store huset vårt, vekk fra den snille tanten min, 
vekk fra alle lekene mine, jeg går alene med bamsen ombord i fergen. 
Faren min bor milevis unna, det føles som et annet land, 
her må jeg begynne på skole, her hvor jeg ikke kjenner noen, 
de kjenner hverandre, men jeg kjenner ikke dem, 
jeg har ikke så lyst til å kjenne dem heller, 
jeg har mer lyst til å dra tilbake. 
Faren min får meg til å snakke med sosialkontoret, 
men jeg har ikke lyst til å snakke med dem heller, 
de ødla alt, jeg er sikker på det, jeg hater de, hater de, 
og roper vil ikke snakke med deg, moren min sa alltid at dere ville ta meg,
jeg springer bort til søskenbarnet mitt, 
sier at jeg sikkert kommer til å være her for alltid nå, 
men jeg kjenner at jeg ikke vil det, skjuler det godt.

Comments

2 Comments

Post a comment
  1. Janne Marit #
    January 8, 2012

    Jeg ble skikkelig rørt av den siste teksten/bildet ditt med den lille jenta og bamsen, sitter med tårer i øynene her. Du er en sann kunstner Remi, bildene dine forteller historier og er helt fantastiske. Jeg håper virkelig at du fortsetter å fotografere og utvikle ideene dine, har virkelig troen på at du en dag kommer til å leve av kunsten din:-)))

  2. January 9, 2012

    You are good!

    http://www.amiarting.wordpress.com

Leave a Reply

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS